Een eigen horecazaak runnen is voor velen een droom. Ieder jaar komen er weer nieuwe zaken bij, maar helaas blijven niet alle restaurants en cafés voor lang open. Het is belangrijk dat je succes hebt, maar hoe krijg je succes en hoe behoud je dit succes? Zonder gasten komt er geen geld in het laatje. Het is dus belangrijk dat je ervoor zorgt dat gasten van het bestaan van jouw horecazaak afweten. Je kunt dus tijd en energie steken in de marketing van de zaak. Biedt eventueel een kortingsbon aan en zorg dat de website duidelijk is zodat gasten alvast de menukaart kunnen bekijken. Op basis daarvan kunnen ze beslissen of ze langs willen komen of niet.
Maak waar wat je belooft
Wanneer je de social media kanalen en de website vol zet met mooie foto’s van eten, is het natuurlijk wel de bedoeling dat je dit ook kunt waarmaken. Zorg er dus voor dat je jouw gasten precies geeft wat ze verwachten. Hierbij is het belangrijk dat je jouw producten en gerechten door en door kent en alleen werkt met verse ingrediënten. Naast lekker eten en drinken is ook de ervaring binnen het restaurant belangrijk. Zorg dus voor goed personeel, maar zorg ook goed voor je personeel. Zonder personeel is het erg lastig om een horecazaak draaiende te houden en in je eentje ga je het niet redden.
De klant is nog steeds koning
Een gouwe ouwe, maar de klant is nog steeds koning. Is er iets mis met het gerecht? Dan los je dat graag op. Krijg je een negatieve review op je website? Dan beantwoord je dit op een vriendelijke manier. Nieuwe gasten naar je restaurant lokken is minder belangrijk dat bestaande gasten terug laten komen. Geef je gasten dus een goede ervaring zodat ze keer op keer willen komen eten. Wanneer jouw gasten enthousiast zijn, nemen ze vanzelf vrienden of familie mee, die jouw restaurant ook weer aanprijzen. Zorg dus voor lekker en goed bereid eten, goed personeel en zorg dat de gasten de beste ervaring krijgen. Zo kun je succesvol een horecazaak runnen.